Zapraszamy na program akredytacyjny Mentor Practitioner

Program Akredytacyjny Mentor Practitioner to zaawansowany kurs rozwoju kompetencji mentoringowych i coachingowych dla praktykujących mentorów, którzy chcą pogłębić swoje umiejętności i zdobyć międzynarodową akredytację EMCC EIA na poziomie Practitioner.

Stanowi drugi – po Mentor Foundation – etap rozwoju w ramach Akademii Mentoringu STIBITZ, prowadząc uczestników przez praktyczne doskonalenie kompetencji mentoringowych, pracę pod superwizją oraz przygotowanie do procesu certyfikacji i akredytacji EMCC tzw. „szybką ścieżką”. 

Program jest w pełni zgodny ze standardami kompetencji EMCC i posiada akredytację EQA EMCC na poziomie Practitioner. 

TERMINY NAJBLIŻSZYCH EDYCJI

 

WIOSNA 2026

CZĘŚĆ 1
 
  • 13 marca 2026 (piątek) – HYBRYDOWO 

  • 14 marca 2026 (sobota) – ONLINE

  • 16 marca 2026 (poniedziałek) – ONLINE

CZĘŚĆ 2
 
  • 27 marca 2026 (piątek) – ONLINE

  • 28 marca 2026 (sobota) – ONLINE

  • 30 marca 2026 (poniedziałek) – ONLINE

CZĘŚĆ 3

 

  • 17 kwietnia 2026 (piątek) – ONLINE

  • 18 kwietnia 2026 (sobota) – ONLINE

  • 20 kwietnia 2026 (poniedziałek) – HYBRYDOWO

Szkolenia odbywają się w formule HYBRYDOWEJ. 

Pierwszy i ostatni dzień szkolenia odbywa się stacjonarnie w Warszawie, pozostałe dni w formule online

Warsztaty odbywają się w godzinach 9:30 – 16:30.

 

Po ukończeniu programu Mentor Practitioner uczestnik będzie umiał / wiedział / potrafił / rozumiał:

jakie cele można realizować w procesie mentoringowym i zrozumienie różnic pomiędzy celem a strategią

jakie są zasady procesu mentoringowego, jak stosuje się pytania otwarte oraz feedback

w jaki sposób diagnozować potrzeby klienta i jak określić granicę swojej kompetencji i odpowiedzialności

jakie są podstawowe narzędzia diagnostyczne pomocne w procesie mentoringowym

kiedy i jak stosować techniki coachingowe w procesie mentoringowym.

podstawowe techniki wspomagające autodiagnostykę i kalibrację celu

fizjologiczne uwarunkowania człowieka w procesie zmiany i towarzyszenie mentee w zmianie

Akredytacja i certyfikaty

Programy akredytacyjne STIBITZ otrzymały renomowaną akredytację EQA, która jest międzynarodowym znakiem jakości dla kursów i modułów coachingowych oraz mentoringowych. 

Dzięki temu prestiżowemu wyróżnieniu nasze kursy umożliwiają uczestnikom uzyskanie certyfikatu ukończenia programu EQA (po spełnieniu wymogów EMCC) oraz akredytacji coacha i mentora EIA EMCC na poziomie Practitioner – w ramach tzw. „szybkiej ścieżki”. 

Jest to program dla Ciebie, jeśli w pracy jako mentor chcesz:

  • Właściwie diagnozować potrzeby klienta
  • Określać cele mentoringu i stosować pytania otwarte
  • Pracować z celem mentee i wykorzystywać narzędzia diagnostyczne
  • Wykorzystywać techniki coachingowe w mentoringu
  • W jaki sposób ustalać granice swoich kompetencji i odpowiedzialności
  • Rozróżniać cel od strategii i formułować feedback
  • Jak wspierać i towarzyszyć mentee w procesie zmiany, definiować bariery i rozpoznawać przekonania
  • Ustalać ramy procesu mentoringowego i mierzyć jego sukces

Program obejmuje

  • 80 godzin części teoretyczno – warsztatowej
  • 4 superwizje indywidualne
  • Opieka konsultanta – 1.5 h konsultacji indywidualnych
  • 5 autorefleksji
  • Certyfikat z akredytacją EQA po spełnieniu wymogów EMCC
  • Akredytacja indywidualna EIA EMCC na poziomie Practitioner po spełnieniu dodatkowych warunków EMCC

Warunki przystąpienia

  • Ukończenie modułu Foundation lub innego certyfikowanego kursu/ programu coachingu lub mentoringu w wymiarze min. 20h.
  • Udokumentowana praktyka mentoringu co najmniej przez 6 miesięcy przed rozpoczęciem kursu, w tym min. 60h praktyki.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego i rozmowa z Konsultantem

Metodyka i Struktura Zajęć

Techniki i Formy Pracy

Nasz kurs dla mentorów opiera się na wykorzystaniu różnych technik i form pracy, takich jak:

  • Wykłady interaktywne
  • Autorefleksja
  • Case studies
  • Ćwiczenia indywidualne i w parach
  • Prezentacje

Dzielenie się Obserwacjami i Feedback

Podczas zajęć uczestnicy mają możliwość dzielenia się własnymi obserwacjami i odkryciami, a także otrzymywania feedbacku od innych uczestników oraz trenerów.

Rola Trenerów

Trenerzy aktywnie uczestniczą w sesjach, korygując i wspierając proces zadawania pytań oraz obserwując postępy uczestników. Po każdej sesji przekazujemy szczegółową informację zwrotną dotyczącą sposobu słuchania, zadawania pytań i struktury wypowiedzi.

PODSUMOWANIE DNIA

Na koniec każdego dnia szkoleniowego uczestnicy przekazują feedback trenerom, co pozwala nam ocenić ich umiejętności w tym zakresie. Dodatkowo, uczestnicy dokonują podsumowania dnia, odpowiadając na pytania: czego się dzisiaj nauczyłem, co było dla mnie nowe i co odkryłem.